Aš mokausi Kitoks požiūris Paslaugos

Laura Tekorė – Apvalaus kvadrato mokyklos direktorė: „Kodėl mūsų mokykloje berniukai ir mergaitės matematikos mokosi atskirai?“

Visiems tėvams, norisi išrinkti pačią geriausią mokyklą, kurioje vaikas ne tik pasiektų aukščiausių akademinių rezultatų, bet ir tobulėtų dvasiškai, jaustųsi laimingas. Bet kaip žinoti, kuri mokykla yra TA?

Nauda mergaitėms ir berniukams mokytis atskirai

Žiūrint iš neuromokslininkų pusės, atskiras berniukų ir mergaičių mokymasis yra vertinamas kontradikciškai. Neuromokslininkė dr. Gabija Toleikyte apie atskiro berniukų ir mergaičių mokymosi vertę sako: “Anglijoje visos prestižinės mokyklos atskiria. Tiesiog vienas iš mokyklos lygio kriterijų yra toks: jeigu mergaitės ir berniukai mokosi atskirai, tai bus gero lygio mokykla. Tačiau ten yra visai atskiros mokyklos. Apvalaus kvadrato mokyklos kuriamas modelis yra optimaliai naudingas ir efektyvus, nes dalį dienos berniukai ir mergaitės mokysis atskirai, o dalį kartu. Tokiu būdu kiekviena lytis turės laisvę išreikšti save tarp tokių pačių, kaip jis ir turės galimybę socializuotis su kita lytimi ir išmokti priimti kitos lyties skirtumus”.

Vienas pagrindinių skirtumų yra dėmesys

 Vyrai turi tokią smegenų struktūrą, kuri sudaro sąlygas būti vadinamam tuneliniam matymui. Kai jie sutelkia dėmesį į vieną dalyką, nieko daugiau negirdi, nemato, nejaučia, nesuvokia. Jų smegenys blokuoja visus trikdžius. Moterų smegenų struktūra – priešingai – ima, girdi, fiksuoja visus aplinkos trikdžius, garsus. Todėl mergaitėms ypatingai svarbu atliekant gilaus susikaupimo reikalaujančius darbus būti tylioje aplinkoje. 

Berniukams tokie trikdžiai nesvarbūs. Mokytojai nesąmoningai, intuityviai diktuoja tokias darbo organizavimo sąlygas, kokios jiems natūraliai yra priimtinos. Todėl moterys mokytojos natūraliai rūpinasi tyla klasėje, kai reikia atlikti svarbias užduotis. O mokytojai vyrai natūraliai nekreipia dėmesio į nedidelį aplinkoje esantį triukšmą, nes, jų nuomone, jis niekam netrukdo.

Kitas esminis skirtumas yra žaidimai ir bendravimas

Anglijoje jau kurį laiką garsiai diskutuojama, kad berniukai yra feminizuojami, nes ugdymo aplinkoje dažniausiai susiduria su moterimis, kurios natūraliai iš jų reikalauja ir tikisi moterims natūraliais atrodančių dalykų. Mergaičių žaidimai – socialiniai. Berniukų – pasistumdymo žaidimai. Atskirai besimokydami berniukai turi laisvę, galimybę išsistumdyti, išreikšti tiesioginę agresiją. Bendrose klasėse berniukų prigimtiniai poreikiai slopinami. Bendrose mokyklose labai daug smegenų resursų sunaudojama suprasti, dekoduoti kitos lyties elgesiui. Mergaitėms nesuprantami berniukiški stumdymosi žaidimai. Berniukams – mergaitiški.

Matematinius klausimus kiekviena lytis sprendžia skirtingai

Matematikos ir geometrijos klausimus kiekviena lytis sprendžia skirtingai. Skiriasi sprendimo būdai ir metodai. Berniukai susitapatina su ta geometrine figūra, mergaitės ją vizualizuoja. Informacijos pasisavinimo greitis mokant moteriai mokytojai mergaites, o vyrui mokytojui berniukus būtų greitesnis.

O kaip socialiniai skirtumai?

Tai, kas yra akivaizdu mergaitėms, nėra akivaizdu berniukams. Atskirai mokantis kuriama saugesnė aplinka, išvengiama konkurencijos tarp lyčių. Ypatingai svarbu mokytis atskirai paauglystėje, kai labai svarbu turėti saugią aplinką būti savimi, o ne niveliuojančią, gniuždančią hormonų įtakojamą lytiškumo pasireiškimą. 

Individualus ugdymas pagrįstas tuo, kad kiekvienas žmogus vystosi savo tempu, tačiau mokslo pagrįsta, kad mergaičių protas vystosi apie pusantrų metų anksčiau/greičiau, taigi joms mokytis vienoje erdvėje būtų lengviau, patogiau. Mūsų Apvalaus kvadrato mokykloje atskirai berniukai ir mergaitės mokosi lietuvių, anglų, kinų, ispanų, rusų (visas kalbas) ir matematiką. Visus kitus dalykus kartu. Taip užtikriname galimybę kiekvienam augti, mokytis abiem skirtingais būdais. Mokytoja moteris – mergaičių klasės pagrindinė, mokytojas vyras – berniukų klasės. Bendrus dalykus dėsto abu pasikeisdami, taigi vaikai patiria skirtingus mokytojų darbo metodus, kuriuos sąlygoja skirtinga smegenų struktūra.

Ko moksleivių tėvai ir patys moksleiviai tikisi iš šiuolaikinės mokyklos?

Tėvai, kurie renkasi mūsų Apvalaus kvadrato mokyklą, tikisi, kad pasirūpinsime ne tik vaiko akademinėmis žiniomis, bet ir įpročio mokytis išugdymu, poreikio mokytis suformavimu vaiko galvoje. Taip pat mūsų tėvai tikisi, kad pasirūpinsime visapusišku vaiko asmenybės ugdymu, todėl jie suvokia vertę tokių privalomų mokymosi dalykų mūsų mokykloje, kaip: anglų, kinų, ispanų ir rusų kalbos, sąmoningumas (mindfulness), joga, teatras, šachmatai, dailės terapija.

Pasaulis yra be galo įvairus, vaikų galimybės jame yra beribės ir tik nuo pačių įdėtų pastangų, nuo asmeninių savybių bei asmeninio įdirbio priklauso, koks būsiu/esu šiame spalvingame XXI amžiuje.

Dėl priėmimo 2020/2021 m. m. kreiptis galima [email protected]. Kadangi klasėse mokosi tik po 16 vaikų, tad mokykla pildosi greit. Aukime kartu!

Laura Tekorė „Apvalaus kvadrato mokykla“ direktorė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *