Straipsnis – tai vienas iš populiariausių komunikacijos būdų, tarnaujančių asmens bei įmonės pristatymui. Deja, neretai manoma, jog pakanka pateikti sausus faktus ir akcentuoti savo profesionalumą bei teikiamų prekių ar paslaugų kokybę. Patikėkite, Jūsų potencialiems klientams, ankstyvą rytą ar poilsio pertraukėlės metu, besižvalgantiems po naujienų portalus taip pateikta informacija tikrai neatrodo patraukli.
Ko žmonės ieško portaluose?
Atsakymas paprastas – intriguojančių naujienų, aktualių patarimų ir įtraukiančių emocijų. Jei žmogui reikia konkrečios paslaugos ar prekės, jis tiesiog „googlins“. Todėl naujienų portalas, tik priemonė paskleisti apie save žinią, parodyti kompetencijas, pritraukti dėmesį ir paskatinti žmogų susidomėti bei paieškoti detalesnės informacijos.
Jeigu esate nežinomi ir suvedus raktinius žodžius Google paieškos sistema Jūsų nerodo pirmuose puslapiuose, naujienų portalas gali tapti efektyviu komunikacijos kanalu. Bet… Niekam ne paslaptis, jog pristatyti save ar įmonę žinomiausiuose portaluose nėra taip paprasta. Turinys turi atitikti griežtus reikalavimus. Be to, jei norite patekti nemokamai, negali būti jokios atviros reklamos. Žinoma, už atitinkamą mokestį gali būti paminėtas įmonės pavadinimas ir pateikta aktyvi nuoroda.
Šie reikalavimai yra adekvatūs ir pagrįsti, nes turinys skiriamas skaitytojui, kuris užsuko ne apsipirkti, o sužinoti kažką naujo, įdomaus bei naudingo. Tad kaip tinkamai parengti straipsnį ar interviu?
1 paslaptis – aktuali tema
Sakysite, kokia čia paslaptis? Vis tik, reikėtų pasidomėti, kas aktualu skaitytojams ir kokia forma pateikta informacija sukelia daugiausiai susidomėjimo. Be to, svarbus ir laikas. Jei pasakosite apie automobilio priežiūrą žiemą vasaros sezono metu, kažin ar sulauksite daug dėmesio.
Pristatoma tema turėtų derėti su dienos aktualijomis. Žinoma, yra universalių temų, kurios svarbios visais metų laikais. Pavyzdžiui: sveikata, santykiai, mityba, psichologija, žmogaus gerovei skirtos inovacijos ir pan. Tačiau, jei kalbėsite apie nugaros skausmus ir kaip jų išvengti per šv. Valentino dieną, kažin ar sulauksite daug skaitytojų, nebent tų, kuriems tuo momentu tikrai bus opi ši tema.
Taigi, tinkamai pasirinkta tema – vienas svarbiausių etapų. Net jei Jūsų sritis nėra iš pačių įdomiausių, visada galima rasti būdą kaip pateikti bei suintriguoti.
2 paslaptis – įtraukiantis turinys
Sklando kalbos, jog šiais laikais niekas neskaito. Vis tik tai nėra absoliuti tiesa. Juk knygas vis dar perkame ir po naujienų portalų puslapius naršome. Be abejo, nykaus ir monotoniško turinio niekas nenori skaityti. Tad kaip sudominti skaitytojus?
Galime išskirti du svarbiausius būdus:
- įdomi istorija;
- naudingi patarimai.
Mokslas jau įrodė, kad emocijas keliančios istorijos aktyvina veidrodinius neuronus ir skatina įsijausti į pasakotojo potyrius bei padaryti atitinkamas išvadas. Klausydami ar skaitydami, kaip kitas asmuo susidūrė su problema bei ją išsprendė, išmokstame kažką naujo ir įsimename kokių klaidų reikėtų vengti, arba užsimanome tuos pačius pojūčius patirti patys.
Tačiau reikėtų žinoti, jog pasirinkus istorijos pasakojimo būdą reikės atskleisti subtilias detales ir būti atviriems. Nors ne visada jauku taip „apsinuoginti“, tačiau tai atsiperka. Žmonės pajaučia nuoširdumą ir ima pasitikėti. Tai lemiamas žingsnis kliento link.
Kitas, patikimas ir populiarus variantas – naudingi patarimai. Dalindamiesi žiniomis Jūs parodote savo profesionalumą ir skatinate skaitytojų pasitikėjimą. Todėl pasirinkę aktualiausią temą, galite atskleisti mažai kam žinomus faktus, pateikti naujus sprendimus ir sukelti susidomėjimą.
3 paslaptis – intriguojanti antraštė
Straipsnio ar interviu pavadinimas – tai trumpa esminė žinutė, apgaubta paslapties ir kelianti norą pasidomėti turiniu. Tai vienas iš reikšmingiausių komunikacijos etapų. Neretai atrodo, kad parašyti vieną sakinį labai paprasta, tačiau suformuoti intrigą ar bent jau išskirti esminę mintį nėra taip paprasta. Kartais parengti kelių puslapių straipsnį ar net parašyti knygą lengviau, nei sukurti tikslingą, žmonių srautus pritraukiančią antraštę.
Vyrauja įvairios nuomonės: vieni marketingo specialistai tikina, jog antraštė turi būti trumpa, o kiti ragina nebijoti ilgų. Vis tik, vienos taisyklės tinkamos visiems atvejams nėra. Tiesiog, jei tekstų ir pavadinimų rašymas ne Jūsų pagrindinė veikla, suformuokite antraštę tokią, kokia Jums atrodo įdomi, o portalai, jei norės, pakeis pagal save.
Kokios taisyklės galioja naujienų portale „Asų paslaptys“?
Mes taip pat laukiame įdomaus ir aktualaus turinio. Juk rašote ne mums, o savo tikslinei auditorijai, mes tik kuriame patogų komunikacijos kanalą.
Taisyklės ir nauda Jums:
- tekste galite naudoti pavadinimus, pavardes ir vieną aktyvią nuorodą;
- rašymo ir minčių dėstymo stilius atspindės Jūsų kompetenciją, todėl suteikiame kūrybos laisvę;
- netoleruosime melo, įkyrios reklamos ir netolerancijos.
Ką daryti, jei turite ką pasakyti, bet minčių dėstymas raštu ne Jūsų mėgiama veikla?
Galime pasiūlyti dvi alternatyvas:
- pagal pateiktą informaciją ir už sutartą sumą mes parengsime, arba redaguosime Jūsų parengtą tekstą;
- parenkite vaizdo įrašą, o mes tik sukursime trumpą pristatymą raštu.
Jei kils papildomų klausimų, lauksime Jūsų laiško: info@asupaslaptys.lt
1 Komentarų
Sveiki, čia komentaras.
Jei norite pradėti moderuoti, taisyti ir trinti komentarus, aplankykite Komentarų langą valdymo skyde.
Komentatorių atvaizdai pateikiami iš Gravatar sistemos.