Daugeliui verslo atstovų socialiniai tinklai prilygsta klaidžioms džiunglėms, kur niekada nežinai, kas laukia. Nuolat tobulinama sistema Facebook ir Instagram platformose išmuša iš vėžių net rinkodaros specialistus. Ar įmanoma prisitaikyti ir auginti auditoriją?
Socialinių medijų specialistas Tomas Snarskis sutiko pasidalinti įžvalgomis ir patarimais, kaip sėkmingai išnaudoti populiariausius reklamos kanalus.
Kaip startuoti ir nuo ko pradėti?
Paprasčiausias būdas – peržiūrėti stipriausius konkurentus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio valstybėse. Reikia įvertinti visas detales:
- kokiose socialinėse platformose kelia turinį;
- kokiomis formomis (tekstas, paveikslėliai, vaizdo įrašai, kt.);
- kokiu dažnumu ir kokiu paros laiku;
- kokios tikslinės žinutės;
- komunikacijos stilius;
- į kokio amžiaus ir kokią auditoriją taikosi;
- kokias naudoja priemones (profesionalus ar paprastas maketavimas, filmavimo priemonės ir ypatumai, kt.).
Trumpai tariant į viską, kas jus pačius užkabino ir į ką komentaruose reaguoja kiti.
Apžvalgos ir analizės tikslas – atrasti geriausius būdus, platformas ir priemones kurti individualų stilių, kopijuojant tik strategiją. „Nebūtina sekti kitais ir bandyti kopijuoti, nes žmonės mėgsta, koks tu esi,“ – akcentuoja Tomas.
Būtina suvokti, kaip ir kur pateikti turinį, kad natūraliu organiniu srautu pavyktų pasiekti kuo didesnę auditoriją.
Kokią platformą rinktis ir kaip jos veikia?
Nepavyks pasiekti norimų rezultatų nieko nenutuokiant apie algoritmus ir jų veikimo principus. Pavyzdžiui, Facebook veikia daugeliui marketingo specialistų žinomu piltuvėlio principu. TikTok priešingai – trikampio principu, kurio viršūnėje besireklamuojantis asmuo ar įmonė.
Kiekviena platforma turi filtravimo sistemą. Be jos neįmanoma būtų apsaugoti nei vaikų, nei suaugusiųjų psichikos. Tačiau socialiniai tinklai tuo tikrai neapsiriboja, jų tikslas – grupuoti auditorijas ir turinį. Kiekvienas turi rasti tai, kas jam patinka labiausiai.
Facebook tikslas – kuo daugiau uždirbti iš mokamų reklamų, todėl daroma viskas, kad būtų apribotas organinis srautas. Analizuojama nuo paveikslėlio turinio iki „live“ transliacijų. Net konkursai prarado savo galią, nes prioretizuojama mokama reklama.
TikTok platformoje taip pat vyksta pokyčiai – to, kas buvo prieš metus, jau nebėra, nes vis labiau filtruojama ir skirstoma regionais. Kas nenumojo ranka, sakydami, kad TikTok‘e nėra nieko rimto ir solidžioms įmonėms ten ne vieta, tie spėjo parodyti save ir susirinkti auditoriją iš įvairių šalių. Dabar nėra taip paprasta, kad lietuvius pamatytų užsienio valstybės.
Tomas Snarskis atskleidžia paslaptį, kaip pasiekti pasirinktos šalies auditoriją – tiesiog įsigyti tos valstybės mobilaus ryšio kortelę ir ja aktyvuoti TikTok paskyrą. Taip pat akcentuoja, kad nereikėtų persistengti, siekiant kuo greičiau padidinti savo auditoriją. Organiniu srautu pasiekti asmenys aktyvūs ir domisi įmonės ar asmens veikla, o atvesti per mokamą reklamą – dažniausiai būna neaktyvūs.
Kaip sudominti auditoriją?
Pasirinkus tinkamas platformas reikia labai gerai apgalvoti, kaip save pateiksite. T. Snarskis išskiria du pagrindinius kelius:
- asmens reklama, o įmonės veikla kaip pridėtinė vertė;
- prekinio ženklo (įmonės) reklama, o asmenys tik papildo.
Socialinių tinklų specialistas rekomenduoja rinktis taip vadinamą asmens „brendingą“. Kodėl? Nes žmonės visada labiau pasitiki žmonėmis. Vadinasi, jei vadovas save nuolat pozicionuos įvairiuose reklaminiuose kanaluose ir įgis auditorijos pasitikėjimą, jam nebus sunku įvesti naują produktą į rinką, keisti įmonės pavadinimą ar net kurti visiškai naują verslą. Be to populiarūs specialistai laukiami visur – tiek klientų, tiek įmonių, norinčių pas save įdarbinti.
Net pasaulinio populiarumo įmonės stengiasi sudaryti kontraktus su žymiais asmenimis, kad reklamuotų jų gaminius.
Nusprendę, kuriuo keliu suksite, visą dėmesį sutelkite į turinį ir skleidžiamas žinutes. Teks eksperimentuoti ir nuolat analizuoti, kaip veikia turinys skirtingose platformose. Kito būdo nėra – tik atkaklus darbas. Jei tikite, kad viena reklaminė kampanija pritrauks auditoriją, ją išlaikys ir generuos pardavimus – klystate. Socialiniuose tinkluose nėra kada atsipalaiduoti.
Turinio pritaikymas skirtingoms platformoms
Pavyzdžiui, įmonė gamina saldumynus. Juos valgo nuo mažo vaiko iki senjoro. Vadinasi, teks pasitelkti fantaziją ir tą patį produktą pateikti skirtingu kalbos stiliumi, akcentuojant tikslinei auditorijai aktualius aspektus. Tarkime, TikTok pateiksite žaismingai, Instagram stilingai, o Facebook‘e viliosite išskirtiniu skoniu. Visus įrašus stebėsite ir darysite išvadas ar pataikėte ir ką galima tobulinti, keisti.
Besiorientuojantiems į užsienio rinkas, Tomas Snarskis pataria nesusidaryti išankstinės nuomonės, nes neįmanoma nuspėti, kur žmonės susidomės. Jeigu lietuviams nepatiko, dar nereiškia, kad kiti nesusidomės, todėl rekomenduoja anksčiau laiko nenuleisti rankų.
Gera strategija, algoritmų analizė, nuoseklus darbas ir prisitaikymas prie pokyčių padeda auginti auditoriją ir ją išsaugoti bei plėsti verslą.
Parengė Rūta Steponavičienė